Călina-Maria Purje

Călina Maria Purje – născută în 17 Noiembrie 1992 la Tîrgu Mureș, dansa încă din burta mamei pe Red Hot Chilli Peppers. Primele ei amintiri sunt că asculta „Child in Time” în fața unei boxe Unitra ce părea uriașă, făcea headbanging pe Queen și cânta non stop la un microfon mov, de plastic. De-a lungul timpului, dragostea pentru muzică nu a făcut decât să crească.

La 14 ani a avut prima trupă, Spuza, în care cânta inițial la bas, apoi și cu vocea. Tot atunci a început și să organizeze concerte, întâi ale lor, apoi și ale altor trupe. A fost, până la 18 ani și voluntar Amphion, un ONG axat pe cultură, alături de care a participat la organizarea mai multor evenimente: concerte, piese de teatru, târguri și festivaluri.

A venit în București în 2011 atrasă de viața culturală a orașului și de oportunitățile de dezvoltare profesională. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, cu specializarea „New Media”. A cântat o perioadă cu trupa KUMM, colaborare încununată prin lansarea single-ului „Să nu spui nimănui”, a fost parte din trupa Space Needle, alături de care a scos și un album, omonim și din proiectul DBLTRBL. De când se știe este o susținătoare a scenei „underground” și trage tare pentru a descoperi și pentru a scoate artiștii „underrated” cât mai în față.

Profesional, s-a învârtit tot în zona de comfort. A lucrat alături de echipa Radio Guerrilla (în Exil) la Radio Gold Fm, a colaborat cu Radio România Cultural, a ajutat la creșterea unui mic hub artistic la Grădina Sticlarilor, a colaborat cu labelurile Fiever House Records și Asphalt Tango Records.

În 2015 a adus, împreună cu Alex Purje, proiectul Balcony Tv în București, parte din platforma internațională cu același nume. Timp de 2 ani, în fiecare săptămână, artiști și trupe din țară și nu numai, au susținut un mic concert pe balcoane „with a great view” deasupra capitalei. A scris articole despre muzică, a făcut materiale de la festivaluri, a adunat playlist-uri de la artiști și a realizat un mini-vlog axat pe muzică pentru un brand de bere.

A urmat o mică pauză profesională între 2019 și 2021, în care muzica s-a rezumat la Twinkle Twinkle Little Star și Somewhere Over the Rainbow, dansuri pe Bruno Mars și mici jam-uri în sufragerie, numită și „concediu de maternitate”.

Din vara anului 2021 a preluat producția proiectului „Diud, Where’s my tune?” un spațiu de experiment artistic aflat la granița dintre live music și cinematografie. Proiectul, aflat la Sezonul 4, aduce într-o lumină bună artiști din toate sferele muzicale. E un produs quality, de nișă, care are, pe lângă componenta de entertainment, rolul de documentare culturală. Deocamdată proiectul are o frecvență lunară. Ultimul sezon a fost filmat în exclusivitate pe peliculă de 16mm, sub bagheta regizorului Andrei Gheorghe, într-un decor adaptat fiecărui artist, în parte, înregistrat multitrack, mixat și masterizat. DWMT este un proiect ambițios, aflat în plină dezvoltare, care aduce în joc un nou tip de „private experience” pentru un grup restrâns de susținățori ai artistului, care pot participa alături de acesta la toată experiența „behind the scenes” din spatele unui episod DWMT. Proiectul urmează să iasă din studio. Un mic teaser, în această direcție, a fost petrecerea de aniversare a primelor 50 de episoade, formată dintr-un watchparty, un concert surpriză și un silent disco, cu mai mulți invitați, atât din rândul artiștilor cât și din altor profesioniști din industrie. Călina se ocupă la DWMT atât de producție, cât și de booking, organizare de evenimente și dezvoltare.

Natural, de la începutul anului, a venit și colaborarea cu Dora Gaitanovici, o trupa tânără, ambițioasă, creativă și serioasă. Din postura de consilier artistic sau manager, Călina caută să le ofere artiștilor libertatea creativă de care au nevoie pentru a pregăti primul lor album, a cărui lansare urmează să fie anunțată. În aceeași categorie intră și un proiect încă nelansat care se anunță spectaculos.

Acceptarea în programul de mentorat vine ca o mână de ajutor, într-un moment de plină dezvoltare. Călina plănuiește să folosească toate resursele pe care le are la dispoziție pentru a contribui la dezvoltarea industriei muzicale, în România.